Proč ne-kupovat zlato v eshopu

…samozřejmě, že rozumný člověk hledá cenu za stejný „výrobek“ i jinde na internetu. Od toho ty internety máme. Nicméně opakující se srovnávání pouze cen, mě vedlo k zamyšlení a přirovnání:
Koukat jen na cenu je jako vybírat životní partnerku přes seznamku. Obvykle pořizujeme zlato jako významnou investici: pro zajištění hypotéky, na penzi, pro uchování hodnoty majetku, pro děti a další. A jako takovou ji nechci svěřit náhodě, že zrovna ten daný eshop bude kvalitní po všech stránkách:
  • Rychlost nákupu i výkupu – u nás v řádu sekund umíme zafixovat cenu, technicky a opravdu. Kdo zažil aktivně březen a duben 2020, ví, o čem mluvím. Při pohybu ceny v procentech denně je to stěžejní a smazává to cenový rozdíl mezi námi a eshopy.
  • Ochota změn – změny slitků na mince a naopak, ve zlatě i stříbře? Umí to obchodník kdykoli, bezplatně?
  • Výkupní cena – víte předem, kolik dostanete a hlavně jak rychle? Rychlost odprodeje bude zásadní, až půjde opravdu do tuhého. A eshopy na rychlý výkup prostě nemají dostatečnou marži, takže často čekají, až co jim nabídne slévárna. Navíc ještě přes prostředníka, který si taky vezme svůj díl.
  • Odprodej zboží – umí eshop odprodat rozspořený slitek?
  • Vzdělávání – bude vás eshop vzdělávat ve finanční a investiční gramotnosti? (nejen motivace k nákupu)
  • Kvalita zboží – ano, obvykle je všechno 24 kt, ale je to i Good delivery kvalita? Odprodáte ho kdekoli na světě taky za férovou cenu?
  • Možnost reklamace – souvisí s posledním bodem.
  • Dostatek zboží – březen 2020 nám ukázal, že někteř obchodníci o skladových zásobách lžou nebo slibují dodání doslova „do 1 roku“.
  • Poradí mi někdo s více specifickým zbožím? Když potřebujete řešit něco atypického: numismatiku, dárky k narozeninám a jiným příležitostem.
  • Znáte jeho účetní uzávěrku, kterou by měl podle zákona zveřejňovat? Co říká o jeho hospodaření? A co svědčí o tom, že neexistuje?
  • A za mě vrchol služeb: upozorní mě někdo, kdy přikoupit a kdy naopak už přestat nakupovat, kdy začít prodávat?
  • Jakou mám jistotu, že když si se mnou eshop vlastně moc nevydělá, „neodrbe“ mě jinde? Například prodejem databáze se jmény svých zákazníků – a tím by se ztratila chtěná anonymita.

Jsme záměrně dražší, protože jedině tak můžeme klientům dodat kovy vždy, včetně doby, kdy jiní nemají.

Navíc máme změřeno, že v našich spořeních naopak klienta vyjdeme nejlevněji, protože máme nejrychlejší nákup a pak, když se láme chleba při výkupu, máme i nejrychlejší výkup s vysokou odkupní cenou.
Ne, tohle není „přemlouvání“ – já sám sobě jsem v první řadě klientem a právě proto jsem u současné firmy. Prostě za těch 8 let vím, že lepší obchodník v ČR není 🙂